VVIP Followers

Cuba Klik Tengok!!!

Apr 14, 2011

Masalah tidur

Sekadar berkongsi, entah kenapa setiap pagi mesti malas betul aku nak bangun tidur, lagi-lagi hari yang kena pergi kerja. Tidur aku rasa cukup, standard kol 1am aku mesti kena tidur. Kalau tak mesti malas betul nak bangun pergi kerja. Kalau la bapak aku punya factory, dah tentu-tentu aku kerja dua tiga kali seminggu.hehehehe

Bukan apa, tadi masa rehat tengah hari aku tertegok rancangan WHI kat tv 3 tu. Bincang pasal tidur, aku pun pernah mengalaminya jugak. Masa tu aku baru je habis belajar kat Poli Merlimau kat Melaka. Seminggu lepas habis poli, aku dan kekawan dapat sambung kat NSSDC kat Mantin. Ambil sijil Open source operating system selama tiga bulan. Dapat elaun rm500.

Lepas tiga bulan, aku ada pretikal tiga bulan lagi, tapi yang syoknya prektikal tu tak wajib. Tu yang syok tu, tinggal pulak dengan kekawan. Elaun masuk tiap-tiap bulan selama prektikal tu. Lepas tu aku dapat kerja kat stesen minyak ESSO Ampangan bersebelahan Shell.

Ceritanya bermula kat sini, yang kat atas tu bunga-bunga je. Masa aku kerja kat stesen minyak tu aku kena shif malam. Maklum la ada tiga shif, ingat kilang je ada shif. Aku start kerja pukul 11pm hingga 7am setiap hari kecuali hari sabtu sebab aku cuti.

Masuk kerja pukul 11pm, pukul 1am je aku mesti mati kan lampu sebab bos aku suruh. Masa untuk tidur la, tapi tidur-tidur ayam je. Sebab bro-bro lori ni mesti isi minyak tengah-tengah pagi dalam pukul 3am hingga 5am. Bukan satu dua lori yang isi minyak, kadang-kadang ada sampai berbelas lori. Macam mana nak tidur.

Balik je rumah sambung tidur sampai tengah hari. Tengah hari je mesti bangun sebab perut dah berbunyi. Lepas dah kenyang je sambung balik tidur. Kalau nak diikutkan masa aku tidur lebih lama dari masa aku berjaga. Kadang-kadang aku rasa macam tak normal je. Kiranya aku ni terlebih tidur la.

Keburukan Terlebih tidur

1. Tidur yang berlebihan boleh menyebabkan keletihan
2. Menyebabkan sakit kepala
3. Menyebabkan penyakit2 kronik seperti diabetis dan obesiti

Aku rasa banyak lagi, ok la aku nak tidur maklum la sekarang ni aku kurang tidur.hehehe

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...