VVIP Followers

Cuba Klik Tengok!!!

May 1, 2011

Persinggahan!

Tadi petang sempat juga aku singgah kat Teratak Za'ba. Seumur hidup aku ni lah pertama kali aku singgah kat Teratak ni. Nama je orang negori, tapi tempat bersejarah macam ni pun tak pernah pergi. Lalu banyak kali tapi singgah tak pernah. Dari kampung aku perjalanan mengambil masa antara 15 - 20 minit je. Tak la jauh sangat. Tu lah....

Sebenarnya aku tak terfikir nak pergi tempat ni. Cuma kebetulan yang adik aku dah start bercuti sem, jadi baju dan barang-barang dia tompang kereta kawan. Tu yang aku dan dia nak pergi ambil tu. Sempat aku pesan adik aku yang aku nak singgah kat Teratak ni bila balik dari ambil barang dia.

Rumah kawan dia kat pekan Batu Kikir, kalau dari bandar Bahau jumpa  traffic light belok kanan dan masuk dalam lagi la. Aku rasa ada 10 km ke dalam la. Tempat aku nak tuju tu ialah kampung Terentang lebih kurang 20-25 km dari rumah aku. Syok juga pusing-pusing kampung orang ni. Boleh tengok cara hidup diorang walau pun tak ada beza sangat.

Rupanya kampung tu ada buat sukan kanak-kanak. Yang anjurkan ialah UMNO bahagiang citu juga. Reuh jugak la, ramai yang joint sukan tu. Aku sempat ambil gambar dari jauh je. Tak di jemput takkan nak menyebuk pulak. hehe


Masa perjalanan balik aku singgah, sekejab kat Teratak Za'ab tu. Sebab aku sampai sana pun nak dekat jam 6pm. Sempat la aku ambil gambar sikit. Gambar dalam Teratak aku tak boleh ambil sebab dilarang oleh pihak pengurusan kat citu. Ni la gambar yang sempat aku ambil untuk tontonan korang semua.

bahagian depan Teratak Za'ab
























Setelah aku menikmati permandangan yang indah kat Teratak tu aku terus balik rumah. Bukan apa hari macam nak hujan je. Sempat la aku merakam pic ni untuk korang semua. Jangan ingat aku ada kat jelapang padi, Kedah tu. Ni memang kat tempat aku Nogori tersayang...










Kok ado la polis tu tadi, dah tontu-tontu ko kono jang. Kono apo, kono saman la. Mano bolih guno telipon time drive keto jang... Mano ko dapat lesen ni jang...

Untuk korang semua jangan tiru aksi yang tak bertanggungjawab macam yang aku buat ni.



2 comments:

  1. Salam dmin,

    Tak pernah lagi singgah kata teratak ni.Kalau ada rezeki mungkin boleh masukkan dalam senarai tempat untuk dilawati.

    ReplyDelete
  2. @Kidney Expert

    Wsalam Bro Kidney Expert,

    Tempat sejarah elok kita singgah.. Lepas tu boleh pergi ulu bendul mandi.hehehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...