VVIP Followers

Cuba Klik Tengok!!!

Sep 7, 2011

Ada Kah Sejarah Kita Menipu...???


Peristiwa bukit kepong adalah sebahagian kecil daripada kekejaman PKM
 di Tanah Melayu...

Adakah sebab PKM menyerang balai polis yang british bina...
Mereka boleh di angkat sebagai Pejuang Kemerdekaan Negara???

Bagaimana pula kekejaman terhadap rakyat jelata???
Adakah mereka juga tali barut british???

p/s : mak aku cakap ni seorang lagi BANGGANG...


14 comments:

  1. sejarah boleh diputar belit jika ia tanpa bukti...
    bengong sekejap dengan sejarah sekarang

    ReplyDelete
  2. mesti lah tidak.. sejarah kita tk pernah menipu..

    mood : marah ni.. sy bakal ckg sejarah tw !!

    ReplyDelete
  3. Pentingnya berfikir sebelum bercakap. Buat kajian sebelum meluahkan pendapat.

    -wina1979-

    ReplyDelete
  4. @reenapple

    sbb tu kita kena dpt A kat sekolah sub sejarah ni...

    ReplyDelete
  5. @cik idora

    sy pon rasa mcm tu...jd lah ckg sejarah yg baik...

    ReplyDelete
  6. @NA

    Sblm kita nak ulas ssuatu isu...kita kena ada ilmu...

    ReplyDelete
  7. haha..tak tahulah..yang aku tahu aku tak suka subjek sejarah.

    ReplyDelete
  8. @anak wak mail

    Ni mesti kes malas baca buku ni...hehe

    ReplyDelete
  9. dia melukakan hati kaum keluarga perwira Bukit Kepong.. bercakap membuta tuli tanpa berfikir..

    ReplyDelete
  10. Dulu kita pernah tanya cikgu kita, kenapa kita semua kena belajaq sejarah. dah la boring gila!

    then cikgu kita jawab,

    tanpa sejarah, kita akan mengulangi kesilapan lalu.

    huhu terus terdiam

    ReplyDelete
  11. @fatynadia

    sy suka sejarah...n sy sutuju apa cikgu awk kata..hehe

    ReplyDelete
  12. sorry jasman just to share hahah ‎"Saya paling anti orang karang buku sejarah sekolah menengah.Sepatutnya buku teks sejarah bukannya dikarang oleh cikgu-cikgi sekolah yang perasan bagus.BUKU TEKS SEJARAH SEPATUTNYA DISUSUN OLEH AHLI SEJARAH YANG KOMPETEN.Cikgu-cikgi sekolah yang mengarang buku teks sekolah pada hari ini sepatutnya dipenjara 3 bulan atau didenda beratus-ratus pound sterling kerana membingungkan ramai di kalangan kita dan membiakkan generasi buta sejarah termasuk sebilangan ahli politik yang dungu." MF

    ReplyDelete
  13. @melayumelaka

    ko roy kan...mana pg blog ko???

    bukankah cikgu sejarah belajar dari bahan sejarah yg pakar sejarah kita buat...kn?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...