VVIP Followers

Cuba Klik Tengok!!!

Jun 27, 2011

(VIDEO) Sajak Perjuangan Belum Selesai...!

video

Apa yang aku boleh buat untuk memastikan negara ini terus aman damai
Aku tak ada harta, nama, kuasa.....
Tapi aku nak apa yang aku kecapi sekarang di nikmati oleh anak cucu aku...
Aku tak sanggup biarkan anak cucu aku pergi ke negara orang untuk mencari sesuap nasi...
Apa perlu kita buat....!!!
Melayu Mudah Lupa...kan?

4 comments:

  1. makin ramai rakyat malaysia...xyah cakap rakyat r..kita kecilkan skop je..pada bangsa melayu kita sdri...brebut2 nak cari kerja di luar sana..sbb pe??..sbb di sana lagi mewah gajinyer...lebih bebas mcari sumber rezeki..di sni...kita berebut2 dgn bangsa lain..xyah ckp rakyat indonesia r..ckp ckp pasal berebut ngan bangsa cina je...huhu...yang jelas..anak melayu kini makin ke bawah...dan makin mundur..malaysia makin maju..tapi dasr pecah dan perintah british masih kekal di sni...=)...

    salam..membuat kunjungan balas di sni...=)

    ReplyDelete
  2. @misz athiqah

    Betul tu athiqah,
    kalau negara bertambah maju tak apa..cuma kalau kita makin mundur dan bila anak cucu kita nanti terpaksa mencari kerja di luar negara sbb dh tak ada industri kat negara ni, masa tu baru kita sedar...dh terlambat...jd kita ni melayu mesti bersatu..

    ReplyDelete
  3. bagus jasman wat n3 patriotik camni... jrg jumpa blog camni... teruskan usaha ye.. sy sokong usaha jasman...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...