VVIP Followers

Cuba Klik Tengok!!!

Dec 16, 2012

Satu Kisah Tauladan...!!!



sebuah kereta ingin memotong sebuah bas...mengunakan lorong motosikal...
apabila tidak sempat memotong bas itu...kereta itu pun berhenti serta merta...
mungkin juga sebab jalan licin kerana hujan...motosikal dibelakangnya tidak dapat mengelak...
sebab ingin mengelak kereta tersebut...motosikal melanggar belakang bas itu...

tapi yang sialnya kereta itu terus memecut meninggalkan motosikal itu...
sebab kereta itu kemalangan berlaku..
tak ada sivik punya orang...

" Ya ALLAH balaslah kejahatan orang itu dengan kejahatan 
jika benar ia penyebab kemalangan ini berlaku"


p/s : apalah yang bodoh sangat kereta tu sampai nak memotong bas mengunakan lorong motosikal...kenapa aku marah sangat...sebab kejadian ini menimpa adik aku sebentar tadi...jadi pada korang yang ada kereta jangan lah jadi sebahagian orang yang tak ada sivik macam ni...



8 comments:

  1. takziah en jajas..smge adik encik sembuh sepenuhnya.allah maha adik ingt 2

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq...pipi dia je yg calar...

      Delete
  2. pentingkan diri sendiri.. nyawa orang lain terabai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kecuaian kita org lain yg terima akibatnya...xpatut

      Delete
  3. bukan nak kata mmg banyak pemandu bas/lori selfish kat atas jalan raya

    semoga adik kamu cepat sembuh.

    ReplyDelete
  4. Assalammualaikum.

    Astaghfirulallahalazim..

    Adik ko macamana skrg jas?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam lana...

      adik aku ok je...pipi dia calar...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...